Spannende dag - Reisverslag uit Mogadishu, Somalië van Wim Dekker - WaarBenJij.nu Spannende dag - Reisverslag uit Mogadishu, Somalië van Wim Dekker - WaarBenJij.nu

Spannende dag

Door: wimdekker

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Juni 2010 | Somalië, Mogadishu

Gisteren waerden we blij verrast door de jongeren van SONYO. We hadden hen gevraagd opnames te gaan maken, die gebruikt zouden worden voor de online game die we ontwikkelen. Bepaalde plekken zijn voor ons niet veilig genoeg om dat zelf te doen. Ze zijn in drie groepen aan de slag gegaan en dat heeft een behoorlijke hoeveelheid bruikbaar beeld opgeleverd. De workshop heeft dus in ieder geval zijn vruchten afgeworpen.

Wij zelf zijn gisteren voorbereidingen aan het treffen geweest voor de dag van vandaag. Al de beelden die wij wel verantwoord kunnen maken, worden vandaag geschoten.

Nog even iets over het eten. Onze kok weet zijn gasten prima te vriend te houden. Voor de tweede keer deze week fish and chips, aangevuld met een aantal meer lokale gerechten. De magen doorstaan een en ander prima, hoewel Berlinda toch voor de zekerheid een dagje op droogvoer en water is overgegaan. Water, ik werk zo'n vier flessen van 750 cl per dag weg. Je merkt ook dat dat nodig is, om niet ter plekke uit te drogen.

Nog even wat over Hargeisa zelf. Het is een stad van tegenstellingen, maar wel typisch een woestijnstad. Je hoeft neit ver van onze bais te gaan om gieren te zien aanvallen op een dode geit. Dat zie je in Rotterdam dus niet.... Trouwens, al die geiten die overal kris kras tussendoor lopen vormen ook een bijzonder beeld.

Verslag uit: Somalië, Mogadishu

Workshop vrouwenrechten

01 Juni 2010

Videoverslag workshop
Wim

Het Face2Face project (www.f-2-f.eu)ontwikkelt een lesmodule voor MBO-scholen, waarbij Nederlandse kinderen in contact worden gebracht met jongeren in Somalie en DRC. Internet is het medium dat we daarbij gebruiken. In dat kader bezoeken we in 2010 deze twee landen.

Actief sinds 18 Mei 2010