Eerste etappe afgelegd - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wim Dekker - WaarBenJij.nu Eerste etappe afgelegd - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wim Dekker - WaarBenJij.nu

Eerste etappe afgelegd

Door: wimdekker

Blijf op de hoogte en volg Wim

30 Mei 2010 | Kenia, Nairobi

Vanmorgen om tien uur vertrokken vanuit Amsterdam. Het was allemaal wat krap, maar we zaten wel op tijd. Een wijze les: houd rekening met de milliliters van je toilettas. Veel te veel meegenomen, dus wat flesjes moeten dumpen. De vlucht verliep voorspoedig. Natuurlijk hadden we weinig beenruimte, maar zo nu en dan bracht een wandeling uitkomst. We hebben wel kasn gezien tijdens de vlucht (van circa 8 uur) nog even ons draaiboek voor de komende week scherp te stellen. Wat doen we wanneer, maar vooral: kunnen we alles doen wat we bedacht hadden?
We hebben alvast wat geschrapt, maar gaan wel voor de uitdaging om zoveel mogelijk voor elkaar te krijgen.

De taxichauffeur die ons naar het hotel bracht bleek een fervent darter, had nog nooit van Feijenoord gehoord, maar wist wel dat Ajax gespeld werd als A-j-a-x. Ik heb het verder maar zo gelaten.

Morgrenochtend om half zes gaan we met de EC-vlucht naar Hargeisa. Ook nog vier uur vliegen. Ontbijt zit er niet in, maar een ontbijtje in een doos wilden ze wel regelen. Daar gaan we dan maar voor!

Als alles goed gaat melden we ons morgen vanuit Hargeisa!

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Workshop vrouwenrechten

01 Juni 2010

Videoverslag workshop
Wim

Het Face2Face project (www.f-2-f.eu)ontwikkelt een lesmodule voor MBO-scholen, waarbij Nederlandse kinderen in contact worden gebracht met jongeren in Somalie en DRC. Internet is het medium dat we daarbij gebruiken. In dat kader bezoeken we in 2010 deze twee landen.

Actief sinds 18 Mei 2010