Steeds weer iets nieuws - Reisverslag uit , van Wim Dekker - WaarBenJij.nu Steeds weer iets nieuws - Reisverslag uit , van Wim Dekker - WaarBenJij.nu

Steeds weer iets nieuws

Door: wimdekker

Blijf op de hoogte en volg Wim

08 November 2010 | ,

Je realiseert je pas hoe makkelijk wij het hebben, wanneer je wordt geconfronteerd met de onmogelijkheden van een ander land of een andere omgeving. Je leert snel af om alles naar je eigen maatstaven te beoordelen. Zelfs als je nog helemaal niet onderweg bent.
Maria zit nu een week in Kasongo. Dat maakt dat ze zo nu en dan wat informatie terug kan geven, die mij straks van pas gaat komen.
In vergelijking met de reis naar Hargeisa (Somalie) van afgelopen mei, krijgen we hier toch met iets heel anders te maken. In Hargeisa was electriciteit, was er ieder moment van de dag Internet en konden we beschikkan over bvb een beamer. In Kasongo ligt dat toch wat anders. Lang niet overal is electriciteit logisch, vrijwel nergens is Internet aanwezig. We weten heel goed wat we daar doen en proberen met de minimale middelen die we beschikbaar hebben toch datgene te doen waar we voor zijn gekomen. Wat dat precies is ga ik niet op deze plaats vermelden. De website www.f-2-f.eu maakt dat duidelijk genoeg.

Wim

Het Face2Face project (www.f-2-f.eu)ontwikkelt een lesmodule voor MBO-scholen, waarbij Nederlandse kinderen in contact worden gebracht met jongeren in Somalie en DRC. Internet is het medium dat we daarbij gebruiken. In dat kader bezoeken we in 2010 deze twee landen.

Actief sinds 18 Mei 2010