Terugkeer naar Kasongo - Reisverslag uit Kasongo, Congo, Democratische Republiek v van Wim Dekker - WaarBenJij.nu Terugkeer naar Kasongo - Reisverslag uit Kasongo, Congo, Democratische Republiek v van Wim Dekker - WaarBenJij.nu

Terugkeer naar Kasongo

Door: Wim Dekker

Blijf op de hoogte en volg Wim

05 Juni 2012 | Congo, Democratische Republiek v, Kasongo

Hallo allemaal,
Eind juni is het weer zover. Na een eerdere reis in november 2010, reis ik samen met CARE-collega Susanne eind juni opnieuw naar Congo. Opnieuw om daar een aantal workshops te verzorgen, maar dit keer ook om filmopnamen te maken, voor een film die het gehele Face2Face project moet samenvatten.

In eerste instantie zouden we rond deze tijd in Kasongo zijn, maar juli kwam voor iedereen beter uit. Dat betekent in ieder geval dat we minimaal de kwartfinale van Oranje nog mee kunnen maken, aangenomen dat ze die gaan halen.

Zoals het zich nu laat aanzien vertrekken we op de 26e voor een reis die eerst naar Rwanda gaat, waarna we via lange taxiritten Goma, Kindu en uiteindelijk Kasongo bereiken.

Via deze weg wil ik jullie op de hoogte gaan houden van de reis en onze periode van circa tien dagen in de provincie Maniema.

Ik hoop dat jullie me allemaal willen volgen, waarbij reacties uiteraard van harte welkom zijn.

Later,

Wim

• 05 Juni 2012 - 12:28

Neeltje:

hé wim, een hele goede reis, ik ga het volgen!! groetjes neeltje

• 05 Juni 2012 - 12:57

Wim Dekker:

Thanx Neeltje. Ik denk dat het een gedenkwaardige trip gaat worden --)

Wim

Het Face2Face project (www.f-2-f.eu)ontwikkelt een lesmodule voor MBO-scholen, waarbij Nederlandse kinderen in contact worden gebracht met jongeren in Somalie en DRC. Internet is het medium dat we daarbij gebruiken. In dat kader bezoeken we in 2010 deze twee landen.

Actief sinds 18 Mei 2010