Omgaan met veranderingen - Reisverslag uit , van Wim Dekker - WaarBenJij.nu Omgaan met veranderingen - Reisverslag uit , van Wim Dekker - WaarBenJij.nu

Omgaan met veranderingen

Door: wimdekker

Blijf op de hoogte en volg Wim

05 November 2010 | ,

Uiteraard is het onmogelijk alles tot in detail te plannen. Zo hebben we nogal wat bergen moeten verzetten om de reizen rond te krijgen. Dat komt vooral omdat het laatste deel- de reis van Goma naar Kasongo- met een speciale EC-vlucht gaat. Die vlucht gaat maar drie keer per week en kan niet meer dan een man of twintig vervoeren.
Zowel voor de heen- als de terugreis leverde dat nogal wat onzekerheden op. Inmiddels weten we dat ik maandagavond collega Maria na zal reizen. Zij zit al sinds begin deze week in Kasongo.

Uiteraard zijn we wel druk aan de gang met het organiseren van wat we daar gaan doen. Voor mij geldt dat ik moet zorgen dat er een werkende internetverbinding beschikbaar is en dat we een min of meer betrouwbare verbindning met Nederland kunnen leggen. Een tiental geslecteerde jongeren zal via een videoforum in contact komen met leerlingen in Nederland, die een lestraject volgen waarbij mensenrechten centraal staan.
Daarbij staat de website www.f-2-f.eu centraal.
In Congo is een Youth Officer aangesteld die verantwoordelijk is voor de communicatie met ons en het forum. Hij zal ook degene zijn die de computer en de camera's gaat beheren.
En gelukkig praat hij engels. Dat scheelt echt veel voorbereiding!

Wim

Het Face2Face project (www.f-2-f.eu)ontwikkelt een lesmodule voor MBO-scholen, waarbij Nederlandse kinderen in contact worden gebracht met jongeren in Somalie en DRC. Internet is het medium dat we daarbij gebruiken. In dat kader bezoeken we in 2010 deze twee landen.

Actief sinds 18 Mei 2010