Heel wat voorbereiding - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Wim Dekker - WaarBenJij.nu Heel wat voorbereiding - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Wim Dekker - WaarBenJij.nu

Heel wat voorbereiding

Door: wimdekker

Blijf op de hoogte en volg Wim

21 Oktober 2010 | Nederland, Barendrecht

We zouden eigenlijk zaterdag vertrekken, maar voor mijn Spaans/Nederlandse collega bleek het lastig een visum aan te vragen. Met name ook omdat DRC een Verklaring van Goed Gedrag wil zien. Geloof het of niet; die van mij was binnen vier dagen binnen!
Het wordt een hele onderneming, omdat we via Kenia en Rwanda reizen. Het schijnt dat de reis per taxi (van Kigali naar Goma) echt bijzonder is. De mooiste stukjes natuur van Afrika schijn je in dat gebied tegen te komen.
Dat is een start, want laten we niet vergeten waar we voor gaan. In het kader van Face2Face (www.f-2-f.eu) geven we een aantal workshops waarbij menserechten (mijn collega) en digitale media (ik) centraal staan. Meer daar over in de komende dagen. Voorlopig zijn we nog druk met de voorbereidingen!

Wim

Het Face2Face project (www.f-2-f.eu)ontwikkelt een lesmodule voor MBO-scholen, waarbij Nederlandse kinderen in contact worden gebracht met jongeren in Somalie en DRC. Internet is het medium dat we daarbij gebruiken. In dat kader bezoeken we in 2010 deze twee landen.

Actief sinds 18 Mei 2010