YouTube - Reisverslag uit , van Wim Dekker - WaarBenJij.nu YouTube - Reisverslag uit , van Wim Dekker - WaarBenJij.nu

YouTube

Door: wimdekker

Blijf op de hoogte en volg Wim

11 November 2010 | ,

Een van de belangrijkste steunpunten van Face2Face is de wereldwijde toegang tot YouTube. Die maakt het ons mogelijk overal vandaan te uploaden, waarna we codes aan kunnen brengen in onze website.
In Hargeisa werkte dat prima, echter in Congo ligt dat anders. YouTube is, voor ons in ieder geval, niet toegankelijk. En wat doe je dan? Heel voorzichtig hoopten we dat Vimeo door de controles was geglipt....En inderdaad, vimeo is wel toegankelijk. Welliswaar moeten we wat andere zaken omzetten, maar we zijn weer een stap verder.
Zo komen we steeds een stapje verder, hoewel je je ook steeds meer gaat realiseren dat Congo toch echt iets anders is dan Somalie (het deel waar wij geweest zijn). Je merkt ook steeds meer hoe de beelden van zulke landen gevormd worden door beelden uit de media, die overigens voor het algemene plaatje zeker kloppen. In Somalie is veel armoede, is veel honger en is sprake van een zeer complexe situatie. In Congo is dat ook zo, maar om heel andere redenen. Grondstoffen en historie maken dat ook van Congo vooral een beeld van conflicten is blijven hangen. Vreemd, bedacht ik me; toen Zaire Comgo werd, is het beeld van het land ook veranderd. Woensdag zal ik zelf zien wat de afgelopen tientallen jaren met het land hebben gedaan.....

Wim

Het Face2Face project (www.f-2-f.eu)ontwikkelt een lesmodule voor MBO-scholen, waarbij Nederlandse kinderen in contact worden gebracht met jongeren in Somalie en DRC. Internet is het medium dat we daarbij gebruiken. In dat kader bezoeken we in 2010 deze twee landen.

Actief sinds 18 Mei 2010